Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012

Δημοσιογράφος

Και η επόμενη δραστηριότητα έχει το χαρακτήρα "έρευνας".
Καλείστε να βρείτε στο διαδίκτυο άρθρα ή βίντεο στα οποία ο δημοσιογράφος δεν ακολουθεί τη "δημοσιογραφική δεοντολογία", όπως αναφέραμε στην τάξη. Αυτό δε σημαίνει μόνο πως παραπληροφορεί (όπως ψάξατε την προηγούμενη εβδομάδα) αλλά πως υπερβάλλει, δεν είναι αντικειμενικός, τρομοκρατεί, συκοφαντεί κλπ
Σε αυτό που θα δημοσιεύσετε , θα δηλώσετε και το σφάλμα στο οποίο υπέπεσε ο δημοσιογράφος.

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

πληροφόρηση / παραπληροφόρηση

Στην τάξη αναφερθήκαμε στη σημασία της πληροφόρησης για τον άνθρωπο αλλά και στην έννοια της "παραπληροφόρησης".

Το επόμενο βήμα μας στο ιστολόγιο έχει τη μορφή μιας μικρής έρευνας. Αναζητήστε στο διαδίκτυο κείμενα ή βίντεο που παρουσιάζουν κάποια είδηση ή συζήτηση σχετικά με μια είδηση , όπου υπάρχουν ενδείξεις σχολιασμού εκ μέρους του δημοσιογράφου με στόχο να μας παραπληροφορήσει σχετικά με κάποιο θέμα. Να επισημάνετε τα σημεία στα οποία φαίνεται η προσπάθεια παραπληροφόρησης.

Εδώ παραθέτω ένα παράδειγμα

http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=169296&catid=9

Mε φορτισμένη γλώσσα ο δημοσιογράφος προσπάθεί να επηρεάσει τον αναγνώστη. πχ ( "δραματικούς τόνους")
Επίσης επηρεάζεται από τη θέση του πρωθυπουργού και παρουσιάζει μια πληροφορία μη διασταυρωμένη ("Ο πρωθυπουργός είπε 2 φορες ότι τα ταμειακά αποθέματα της χώρας τελειώνουν στις 16 Νοεμβρίου.")

ΥΓ. Τα θέματα που θα βρείτε δεν είναι απαραίτητο να είναι σύγχρονα.



Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

M.M.E.

ΜΈΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ  ( τηλεόραση, εφημερίδες, διαδίκτυο ,ραδιόφωνο κλπ)

http://www.mme.gr/

Το παραπάνω link παρουσιάζει τα βασικότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης της χώρας μας.
Με βάση αυτό αλλά και τον ορισμό των ΜΜΕ που βρίσκεται στις σημειώσεις μας, διαλέξτε ένα μέσο που εσείς προτιμάτε και επιχειρηματολογείστε πάνω στην προτίμησή σας.